Nog een dag Roldal met een bus vol Nederlanders


Goedemorgen beste lezeressen en lezers,
We blijven nog maar een dagje staan in Roldal. Het zou zonde zijn om met dit mooie weer de hele dag in de auto te gaan zitten. Ons uitzicht is nog hetzelfde als gisteren. Het is in de caravan op dit ogenblik 21 graden, buiten zal het vele graden hoger zijn, maar ik wou het gezien de reacties hier maar bij laten vandaag. PelTot twee uur hebben we nog internet en dan is mijn 24 uurs abonnement afgelopen. Mail en reacties worden nog tot die tijd gelezen. Daarna is het afwachten wanneer we weer in de lucht zijn. Voor de geïnteresseerden: dokter Veeman en zijn vrouw zijn zojuist in hun VW Westfalia met aan weerszijden een vaasje bloemen tegen het raam geplakt en ronkende motor vertrokken richting Bergen. Ik neem mijn petje er voor af!
Zojuist nog even boodschappen gedaan bij de plaatselijke Coopwinkel. Daar aankomende leek het wel of ze uitverkoop hadden. Er stonden wel vijftig mensen voor de deur te wachten. Het bleken allemaal Nederlanders te zijn. Voor de winkel stond een grote Nederlandse touringcar en in de hal van de winkel was één toilet, waar iedereen blijkbaar gebruik van moest maken. Ze hadden nog niet het fatsoen om aan de kant te gaan voor bezoekers van de winkel. Wat lijkt me het toch erg om op zo’n manier op vakantie te moeten. Met zijn allen in een grote bus, uitstappen bij alle uitzichtpunten en kerkjes die er zijn. Gezamenlijk in de rij voor de WC. Wat zijn wij dan heerlijk vrij en bevoordeeld. Stoppen waar we willen en een WC en keuken aan boord. Lang leve Eriba!

